Fizyka - Siły i oddziaływania

Dostępność: dostępny na zamówienie
Cena: 5 490,00 zł 5490.00
ilość szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: -
Kod produktu: 030009

Opis

Duży zestaw pomocy dydaktycznych do realizacji podstawy programowej z fizyki, przeznaczony do przeprowadzenia i omówienia działań badawczych i eksperymentów podczas 17 lekcji fizyki, przeznaczony do pracy w klasie 30-osobowej, w tzw. grupach badawczych.

To moduł , który pozwala uczniom przeprowadzić szereg doświadczeń, w wyniku których zrozumieją zagadnienia sił fizycznych i oddziaływania. Istotny nacisk został położony na tarcie, masę oraz magnetyzm.Realizując zadania badawcze, wchodzące w skład tego modułu uczniowie dowiedzą się, czym jest siła i masa oraz jaki jest wpływ tych wielkości na ruch ciał wynikający z zasad dynamiki Newtona. Uczniowie będą badać oddziaływania grawitacyjne, opory ruchu, a także oddziaływania magnetyczne i elektrostatyczne. Będą mieli także możliwość rozwijania umiejętności inżynierskich podczas projektowania i wykonywania modeli.

Moduł SIŁY I ODDZIAŁYWANIA wyposażony jest w wystarczającą ilość potrzebnych dla całej klasy substancji i przyborów pozwalających na wielokrotne wykonywanie bezpiecznych doświadczeń i eksperymentów w zespołach uczniowskich (w klasie do 30 uczniów)

Zawiera także Przewodnik nauczyciela (w wersji drukowanej i cyfrowej) zawierający szczegółowe opisy działań badawczych przeprowadzanych podczas 17 lekcji fizyki

Rekomendowany zakup 1 szt. zestawu dla 1-3 równoległych klas w szkole.

WYPOSAŻENIE ZESTAWU dostarczanego w wytrzymałej skrzyni z tworzywa sztucznego (o wymiarach: 50x60x30 cm), stanowią:


1) materiały drukowane:

- materiały drukowane dla 30 uczniów,

- rozbudowany przewodnik metodyczny pt. "Siły i oddziaływania" dla nauczyciela ze scenariuszami lekcji i działań badawczych, zawierający m.in.:

- informacje jak się przygotować do lekcji,
- informacje jak wprowadzić uczniów w zagadnienia,
- opis materiałów potrzebnych do lekcji (zarówno multimedia, jak i podręczniki oraz materiały z zestawu);
- szczegóły dotyczące tego, jak powinien wyglądać przebieg lekcji (wraz z podpowiedziami dodatkowych działań dla uczniów z trudnościami);
- pracę domową dla uczniów.


2) bezterminowa licencja szkolna na dostęp do interaktywnych zasobów edukacyjnych, pozwalających na pracę z wykorzystaniem m.in. monitora/tablicy interaktywnej ,

- rozbudowany przewodnik metodyczny pt. "Siły i oddziaływania" dla nauczyciela ze scenariuszami lekcji i działań badawczych, w wersji cyfrowej,
- książka dla uczniów w wersji cyfrowej zawierająca ćwiczenia interaktywne;
- symulacje, 

- interaktywne testy,

- multimedialne karty pracy i obserwacji

 

3) materiały tradycyjne, m.in.:

- waga elektroniczna, zakres 2kg- 2 szt.

- siłomierz (dynamometr) 250g- 8 szt.

- zestaw obciążników (11x10g) - 8 szt.

- modele samochodu - 8 szt.

- stoper- 12 szt.

- poziomice i równoważnie -po 8 szt.

- opiłki żelaza (600 g) - 1 szt.

- szalki Petriego - 10 szt.

- magnesy sztabkowe i pierścieniowe -po 16 szt.

- kule styropianowe- 18 szt.

- arkusze filcu i papieru ściernego- po 5 szt.

- ścienna plansza dydaktyczna "Metoda badawcza" (70x100 cm)

Wyposażenie zestawu w substancje i przybory do doświadczeń oraz wykorzystanie dostępnych w nim zasobów interaktywnych, pozwoli Nauczycielowi w ramach lekcji fizyki w kl. 7-8 szkoły podstawowej zrealizować w formie eksperymentów uczniowskich zagadnienia nowej podstawy programowej, a w szczególności treści nauczania takie jak:

  • Wymagania przekrojowe (pojęcia: obserwacja, pomiar, doświadczenie; zachowanie zasad bezpieczeństwa; wyodrębnianie informacji kluczowych z tekstów, tabel, diagramów, wykresów, rysunków schematycznych lub blokowych; wykonywanie obliczeń i zapis wyników zgodnie z zasadami zaokrąglania oraz zachowaniem liczby cyfr znaczących; przeliczanie wielokrotności i podwielokrotności (mikro-, mili-, centy-, hekto-, kilo-, mega-);
  • Ruch i siły ( względność ruchu; pojęcie drogi, toru, przyspieszenia, przyspieszenia grawitacyjnego; jednostki: czasu, odległości, prędkości, siły; przeliczanie jednostek; ruch prostoliniowy jednostajnie przyspieszony i jednostajnie opóźniony; siły: ciężkości, nacisku, sprężystości, oporów ruchu; I,II i III zasada dynamiki; oddziaływanie wzajemnie ciał; bezwładność ciał; siła jako działanie skierowane (wektor), wartość, kierunek i zwrot wektora siły)
  • Właściwości materii (pojęcie masy i gęstości oraz ich jednostek w różnych stanach skupienia; związek gęstości z masą i objętością; prawo Archimedesa)
  • Elektryczność (sposoby elektryzowania ciał; zjawiska oparte na przemieszczaniu elektronów; oddziaływaniu ładunków jednoimiennych i różnoimiennych)
  • Magnetyzm

„Planowanie, organizowanie i prowadzenie zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych wynikających ze specyfiki szkoły i zajmowanego stanowiska z wykorzystaniem metod aktywizujących ucznia, w tym narzędzi multimedialnych i informatycznych, dostosowanych do specyfiki prowadzonych zajęć”

(z Rozporządzenia MEN z dnia 29.05.2018 roku w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli)

 

W nawiązaniu do obowiązującego systemu oceny pracy nauczycieli, wzbogacając zestawy LaboLAB w edukacyjne materiały cyfrowe, pragniemy zachęcić nauczycieli do systematycznego korzystania z narzędzi multimedialnych i informatycznych.

W związku z powyższym integralną część modułu SIŁY I ODDZIAŁYWANIA stanowi multimedialna baza wiedzy zawierająca materiały cyfrowe dla uczniów i nauczyciela.

Przykładowe ekrany z programu:

 

Zawartość modułu SIŁY I ODDZIAŁYWANIA

 
– przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej 1
– scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi 1
– drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie 1
– dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa) 1
 – waga elektroniczna, zakres 2 kg/0,1 g 2
– sprężyna „slinky” – krocząca 10
– siłomierz (dynamometr) 250 g, którego konstrukcja pozwala na zważenie zawieszonego obiektu, oraz zmierzenie siły nacisku lub naciągu. Urządzenia kalibrowane w gramach i Newtonach 8
– model samochodu (metal) 8
– stoper, minutnik 12
– poziomica, poziom/pion (dł. 15 cm) 8
– punkty podparcia, drewniane 15
– równoważnia 8
– opiłki żelaza (waga 625 g) 1
– szalka Petriego z pokrywką 10
– pary magnesów z oznaczonymi biegunami (1×5 cm) 16
– magnes, pierścień (gr. 8 mm, śr. 36 mm, śr. otworu 18 mm) 16
– podkładki płaskie, ocynkowane, śr. 7/8″ 16
– podkładki płaskie, stalowe, małe 220
– elementy konstrukcyjne K’NEX – drążki (dł. 13 cm) 24
– kule styropianowe (śr. 3,5 cm) 24
– kule styropianowe (śr. 7,5 cm) 8
– małe, drewniane szpulki 10
– papier ścierny, drobnoziarnisty (arkusz 14×27 cm) 5
– filc zielony (arkusz 20×30 cm) 5
– folia bąbelkowa (arkusz) 12
– taśma miernicza (dł. 150 cm) 8
– odważniki plastikowe (11 krążków x 10 g) 8
– cienki, mocny sznurek (dł. 60 m) 1
– woreczki foliowe „strunowe˛ (roz. 30×45 cm) 25
– plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Metoda badawcza” 1
– duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm) 1

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl