Biologia - Materia i energia w ekosystemach

Dostępność: dostępny na zamówienie
Cena: 3 990,00 zł 3990.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: -
Kod produktu: 030001

Opis

Duży zestaw pomocy dydaktycznych do realizacji podstawy programowej z biologii, przeznaczony do przeprowadzenia i omówienia działań badawczych i eksperymentów podczas 21 lekcji biologii, przeznaczony do pracy w klasie 30-osobowej, w tzw. grupach badawczych.


Moduł skupia się na analizie procesu obiegu materii i przepływu energii w ekosystemach. Uczniowie poznają współzależność przyrody ożywionej i nieożywionej, analizują zasoby potrzebne do rozwoju organizmów, łańcuchy pokarmowe i piramidę żywieniową. Uczniowie badają, które z czynników środowiskowych są niezbędne do rozwoju roślin.  Badają dostarczone w zestawie wypluwki sowy, a następnie opracowują piramidę żywieniową, wykazując obecność kilku poziomów konsumentów. Uczniowie zapoznają się z czterema głównymi sferami ziemskimi i cyklem obiegu wody, który przedstawia oddziaływania pomiędzy tymi sferami. Tworzą eko-kolumny symulujące przepływ zasobów i energii między systemem wodnym i lądowym. Projektują również rozwiązania ograniczające wpływ człowieka na ekosystem.

Moduł MATERIA I ENERGIA W EKOSYSTEMACH wyposażony jest w wystarczającą ilość potrzebnych dla całej klasy substancji i przyborów pozwalających na wielokrotne wykonywanie bezpiecznych doświadczeń i eksperymentów w zespołach uczniowskich (w klasie do 30 uczniów)

Zawiera także Przewodnik nauczyciela (w wersji drukowanej i cyfrowej) zawierający szczegółowe opisy działań badawczych przeprowadzanych podczas 21 lekcji biologii.

 

Rekomendowany zakup 1 szt. zestawu dla 1-3 równoległych klas w szkole.

 

WYPOSAŻENIE ZESTAWU dostarczanego w wytrzymałej skrzyni z tworzywa sztucznego (o wymiarach: 50x60x30 cm), stanowią:


1) materiały drukowane:

- materiały drukowane dla 30 uczniów,

- rozbudowany przewodnik metodyczny pt. "Materia i energia w ekosystemach" dla nauczyciela ze scenariuszami lekcji i działań badawczych, zawierający m.in.:

- informacje jak się przygotować do lekcji,
- informacje jak wprowadzić uczniów w zagadnienia,
- opis materiałów potrzebnych do lekcji (zarówno multimedia, jak i podręczniki oraz materiały z zestawu);
- szczegóły dotyczące tego, jak powinien wyglądać przebieg lekcji (wraz z podpowiedziami dodatkowych działań dla uczniów z trudnościami);
- pracę domową dla uczniów.


2) bezterminowa licencja szkolna na dostęp do interaktywnych zasobów edukacyjnych, pozwalających na pracę z wykorzystaniem m.in. monitora/tablicy interaktywnej ,

- rozbudowany przewodnik metodyczny pt. " Materia i energia w ekosystemach " dla nauczyciela ze scenariuszami lekcji i działań badawczych, w wersji cyfrowej,
- książka dla uczniów w wersji cyfrowej zawierająca ćwiczenia interaktywne;
- symulacje, 

- interaktywne testy,

- multimedialne karty pracy i obserwacji

 

3) materiały tradycyjne, m.in.:
- duże, bezzapachowe wypluwki sowy zawierające niestrawione resztki pokarmu (kości, pazury, dzioby, sierść, pióra) - 15 szt.
- pęsety i lupy po 16 szt.,

- nożyczki sekcyjne 8 szt.,

- rękawiczki jednorazowe- 100 szt
- nasiona rzodkiewki,

- gleba doniczkowa, nawóz w płynie, glina, piasek, żwir, sól,

 -butelki ze spryskiwaczem do zraszania - 4 szt.
- duży zestaw pojemników z tworzywa sztucznego;
- ścienna plansza dydaktyczna "Metoda badawcza" (70x100 cm)
- ścienna plansza dydaktyczna " Sieci i łańcuchy pokarmowe" (70x100 cm)
- ścienna plansza dydaktyczna " Ptaki drapieżne/Sowy" (70x100 cm)

 

 

Wyposażenie zestawu w substancje, preparaty oraz przyrządy do doświadczeń oraz wykorzystanie dostępnych w nim zasobów interaktywnych, pozwoli Nauczycielowi zarówno podczas lekcji przyrody w kl.4 jak i biologii w kl. 5-8 szkoły podstawowej zrealizować w formie eksperymentów uczniowskich zagadnienia nowej podstawy programowej, a w szczególności treści nauczania takie jak:

 

  • Sposoby poznawania przyrody (pojęcia: eksperymentu, doświadczenia i obserwacji; stosowanie różnych przyrządów; wykorzystanie zmysłów do prowadzenia obserwacji; zasady zachowania bezpieczeństwa)
  • Pogoda, składniki pogody, obserwacje pogody (stany skupienia opadów i osadów atmosferycznych)
  • Ja i moje otoczenie (rośliny trujące oraz zwierzęta jadowite i inne stanowiące zagrożenie dla życia i zdrowia)
  • Środowisko przyrodnicze najbliższej okolicy (składniki przyrody ożywionej i nieożywionej; wody stojąco i płynące, naturalne i sztuczne zbiorniki wodne; warstwy lasu, gatunki roślin i zwierząt w nich żyjących; grzyby jadalne i trujące – ich znaczenie w przyrodzie i życiu człowieka; sposoby odżywiania organizmów samożywnych i cudzożywnych; warunki życia i przystosowanie organizmów do życia na lądzie i w wodzie; organizmy łąk i pół uprawnych; rozpoznawanie organizmów występujących w najbliższej okolicy)
  • Środowisko antropogeniczne i krajobraz najbliższej okolicy szkoły (składniki i funkcje środowiska antropogenicznego; zależności miedzy środowiskiem antropogenicznym i przyrodniczym)
  • Organizacja i chemizm życia (hierarchiczna organizacja budowy organizmów; funkcje pierwiastków i grup związków chemicznych występujących w organizmach; podstawowe elementy budowy komórki i ich funkcje – obserwacje mikroskopowe komórki; fotosynteza- substraty, produkty i warunki przebiegu procesu; czynności życiowe organizmów)
  • Różnorodność życia:
  1. bakterie (miejsce występowania, czynności życiowe, znaczenie w przyrodzie i dla człowieka)
  2. różnorodność i jedność roślin (tkanki roślinne i ich funkcje; rośliny okrytonasienne- formy morfologiczne, budowa i modyfikacje korzeni, łodygi, liści; doświadczenia pokazujące wpływ czynników środowiska na proces kiełkowania; znaczenie roślin okrytonasiennych w przyrodzie i dla człowieka;
  3. grzyby (środowisko życia; oddychanie, odżywianie; znaczenie grzybów w przyrodzie i dla człowieka)
  4. różnorodność i jedność świata zwierząt (tkanki zwierzęce i ich funkcje; pierścienice, stawonogi, mięczaki-środowisko i tryb życia, cechy morfologiczne, cechy wspólne oraz znaczenie w przyrodzie i dla człowieka; gady jako zwierzęta zmiennocieplne; ptaki i ssaki jako zwierzęta stałocieplne, ich cechy morfologiczne i różnorodność środowisk życia; różnorodność zwierząt kręgowych)
  • Ekologia i ochrona środowiska (związki miedzy żywymi i nieożywionymi elementami ekosystemu; określanie cech populacji wybranego gatunku rośliny zielnej w terenie; analiza oddziaływań antagonistycznych; struktura troficzna ekosystemu; obieg materii i przepływ energii przez ekosystem; sieci i łańcuchy pokarmowe; odnawialne i nieodnawialne zasoby przyrody)
  • Zagrożenia różnorodności biologicznej (istota różnorodności biologicznej; przykłady gospodarczego użytkowania ekosystemów)

 

„Planowanie, organizowanie i prowadzenie zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych wynikających ze specyfiki szkoły i zajmowanego stanowiska z wykorzystaniem metod aktywizujących ucznia, w tym narzędzi multimedialnych i informatycznych, dostosowanych do specyfiki prowadzonych zajęć”

(z Rozporządzenia MEN z dnia 29.05.2018 roku w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli)

 

W nawiązaniu do obowiązującego systemu oceny pracy nauczycieli, wzbogacając zestawy LaboLAB w edukacyjne materiały cyfrowe, pragniemy zachęcić nauczycieli do systematycznego korzystania z narzędzi multimedialnych i informatycznych.

W związku z powyższym integralną część modułu MATERIA I ENERGIA W EKOSYSTEMACH stanowi multimedialna baza wiedzy zawierająca materiały cyfrowe dla uczniów i nauczyciela. 

Przykładowe ekrany z programu:

 

 

Materiał interaktywny zawierający około 100 ekranów multimedialnych, świetnie nadaje się zarówno do pracy grupowej na tablicach interaktywnych, jak i indywidualnej na tabletach, smartfonach lub komputerach (systemy Windows, Android, iOS).

 

UWAGA !

Preparaty biologiczne dostępne w zestawie MATERIA I ENERGIA W EKOSYSTEMACH zostały przygotowane z użyciem opatentowanych odczynników od lat wykorzystywanych na amerykańskim rynku. Opatentowana metoda konserwacji pozwala na bezpieczne przeprowadzanie eksperymentów w szkole.

Przygotowane w ten sposób preparaty są:

  • nietoksyczne,
  • zachowują kolor i teksturę zbliżoną do naturalnych okazów,

bez zapachu formaliny

 

              

 

 

 

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl