Biologia - Życie w ekosystemach

Dostępność: dostępny na zamówienie
Cena: 3 990,00 zł 3990.00
ilość szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: -
Kod produktu: 030003

Opis

Moduł wprowadza uczniów w zagadnienie różnorodności organizmów żywych oraz tego jak rośliny i zwierzęta adaptują się do warunków środowiska. Uczniowie dowiadują się również, czym jest zdrowy ekosystem.

Ziemia to wyjątkowe miejsce, jest bowiem jedyną znaną nam planetą, na której może rozwijać się życie. Uczniowie codziennie mają okazję obserwować lokalny ekosystem i różnorodną grupę organizmów w nim żyjących. W ramach modułu Życie w ekosystemach dowiadują się, w jaki sposób jesteśmy zależni od innych organizmów w ekosystemie, ze względu na nasze zapotrzebowanie na żywność, schronienie i niezbędny do oddychania tlen. 

W pięciu seriach, zaproponowanych w module, działań badawczych uczniowie zapoznają się z cyklem życia, dziedziczonymi i nabytymi cechami, adaptacjami i informacjami zawartymi w skamielinach. Dowiadują się również, w jaki sposób wszystkie te elementy wpływają na różnorodność życia na Ziemi. Uczniowie poznają te zagadnienia poprzez badanie, dyskusję i aktywne rozwiązywanie problemów. 

Dokonują obserwacji i przewidywań, analizują i zapisują dane, opracowują twierdzenia poparte dowodami i wnioskowaniem oraz oceniają związane z ekosystemami problemy i ich rozwiązania. 

Finalnie uczniowie zapoznają się z procesem projektowania technicznego. Pracując w grupach, analizują problemy środowiska i sugerują ich możliwe rozwiązania. Następnie wspólnie oceniają zaproponowane koncepcje, określając czy pomagają one rozwiązać problem, czy też szkodzą ekosystemowi, wywołując negatywne zmiany w jego obrębie.

 

Moduł ŻYCIE W EKOSYSTEMACH wyposażony jest w wystarczającą ilość potrzebnych dla całej klasy substancji i przyborów pozwalających na wielokrotne wykonywanie bezpiecznych doświadczeń i eksperymentów w zespołach uczniowskich (w klasie do 30 uczniów)

Zawiera także Przewodnik nauczyciela (w wersji drukowanej i cyfrowej) zawierający szczegółowe opisy działań badawczych przeprowadzanych podczas 17 lekcji biologii.

Sugerowany zakup 1 szt. zestawu dla 1-3 równoległych klas w szkole.

 

WYPOSAŻENIE ZESTAWU dostarczanego w wytrzymałej skrzyni z tworzywa sztucznego (o wymiarach: 50x60x30 cm), stanowią:


1) materiały drukowane:

- materiały drukowane dla 30 uczniów,

- rozbudowany przewodnik metodyczny pt. "Życie w ekosystemach" dla nauczyciela ze scenariuszami lekcji i działań badawczych, zawierający m.in.:

- informacje jak się przygotować do lekcji,
- informacje jak wprowadzić uczniów w zagadnienia,
- opis materiałów potrzebnych do lekcji (zarówno multimedia, jak i podręczniki oraz materiały z zestawu);
- szczegóły dotyczące tego, jak powinien wyglądać przebieg lekcji (wraz z podpowiedziami dodatkowych działań dla uczniów z trudnościami);
- pracę domową dla uczniów.


2) bezterminowa licencja szkolna na dostęp do interaktywnych zasobów edukacyjnych, pozwalających na pracę z wykorzystaniem m.in. monitora/tablicy interaktywnej ,

- rozbudowany przewodnik metodyczny pt. "Życie w ekosystemach" dla nauczyciela ze scenariuszami lekcji i działań badawczych, w wersji cyfrowej,
- książka dla uczniów w wersji cyfrowej zawierająca ćwiczenia interaktywne;
- symulacje, 

- interaktywne testy,

- multimedialne karty pracy i obserwacji


3) materiały tradycyjne, m.in.:
- nasiona słonecznika i roślin szybko rosnących do uprawy,
- zestaw do obserwacji rozwoju podziemnej części rośliny
- gleba, nawóz,

- pojemniki z tworzywa sztucznego - ok.100 szt;
- siatki do chwytania oraz przechowywania owadów,

- czerpaki akwariowe,
- zestaw 10 pojemników do obserwacji owadów z lupą
- pęsety- 8 szt., 

- pipety skalowane - 24 szt.,

- cylindry miarowe  8 szt.

- zestawy fotografii roślin i zwierząt,
- plansza dydaktyczna "Metoda badawcza" (70x100 cm)

Wyposażenie zestawu w substancje i przyrządy do doświadczeń oraz wykorzystanie dostępnych w nim zasobów interaktywnych, pozwoli Nauczycielowi zarówno podczas lekcji przyrody w kl.4 jak i biologii w kl. 5-8 szkoły podstawowej zrealizować w formie eksperymentów uczniowskich zagadnienia nowej podstawy programowej, a w szczególności treści nauczania takie jak:

  • Sposoby poznawania przyrody (pojęcia: eksperymentu, doświadczenia i obserwacji; stosowanie różnych przyrządów; wykorzystanie zmysłów do prowadzenia obserwacji; zasady zachowania bezpieczeństwa)
  • Ja i moje ciało (znajomość podstawowych funkcji układów budujących organizm człowieka: układu kostnego, oddechowego, pokarmowego, krwionośnego, rozrodczego, nerwowego )
  • Środowisko przyrodnicze najbliższej okolicy (składniki przyrody ożywionej i nieożywionej; warstwy lasu, gatunki roślin i zwierząt w nich żyjących; warunki abiotyczne w nich panujące; zasady właściwego zachowania się w lesie; sposoby odżywiania organizmów samożywnych i cudzożywnych; warunki życia i przystosowanie organizmów do życia na lądzie i w wodzie; rozpoznawanie organizmów występujących w najbliższej okolicy;
  • Środowisko antropogeniczne i krajobraz najbliższej okolicy szkoły (składniki i funkcje środowiska antropogenicznego; zależności miedzy środowiskiem antropogenicznym i przyrodniczym; wpływ zmian zagospodarowania terenu na krajobraz)
  • Organizacja i chemizm życia (hierarchiczna organizacja budowy organizmów ; fotosynteza- substraty, produkty i warunki przebiegu procesu; wpływ wybranych czynników na intensywność procesu fotosyntezy; czynności życiowe organizmów)
  • Różnorodność życia:
  1. różnorodność i jedność roślin (rośliny okrytonasienne- formy morfologiczne, budowa organów: łodyga, korzeń, kwiat, liście, ich funkcje i modyfikacje; budowa owoców i ich znaczenie w procesie rozprzestrzeniania się roślin ; doświadczenia pokazujące wpływ czynników środowiska na proces kiełkowania; znaczenie roślin okrytonasiennych w przyrodzie i dla człowieka; drzewa liściaste)
  2. różnorodność i jedność świata zwierząt (parzydełkowce, stawonogi, mięczaki-środowisko i tryb życia, cechy morfologiczne, cechy wspólne oraz znaczenie w przyrodzie i dla człowieka; ryby- cechy wspólne i przystosowanie do życia w wodzie; płazy- ich cechy wspólne, rozwój, rozmnażanie i przystosowanie do życia w wodzie i na lądzie; gady – ich cechy wspólne i przystosowanie do życia na lądzie, sposób rozmnażania i rozwój gadów, ich znaczenie w przyrodzie; ptaki- ich cechy morfologiczne, rozmnażanie, różnorodność środowisk życia, przystosowanie do lotu, znaczenie w przyrodzie; ssaki jako zwierzęta stałocieplne, ich cechy morfologiczne i różnorodność środowisk życia; różnorodność zwierząt kręgowych)
  • Genetyka (dziedziczenie jednogenowe i podstawowe pojęcia genetyki )
  • Ewolucja życia (procesu ewolucji organizmów i źródła wiedzy o jej przebiegu)
  • Ekologia i ochrona środowiska (związki miedzy żywymi i nieożywionymi elementami ekosystemu; analiza oddziaływań antagonistycznych; struktura troficzna ekosystemu; obieg materii i przepływ energii przez ekosystem; sieci i łańcuchy pokarmowe)
  • Zagrożenia różnorodności biologicznej (istota różnorodności biologicznej; przykłady gospodarczego użytkowania ekosystemów; wpływ człowieka na różnorodność biologiczną; zasady ochrony różnorodności biologicznej)

„Planowanie, organizowanie i prowadzenie zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych wynikających ze specyfiki szkoły i zajmowanego stanowiska z wykorzystaniem metod aktywizujących ucznia, w tym narzędzi multimedialnych i informatycznych, dostosowanych do specyfiki prowadzonych zajęć”

(z Rozporządzenia MEN z dnia 29.05.2018 roku w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli)

W nawiązaniu do obowiązującego systemu oceny pracy nauczycieli, wzbogacając zestawy LaboLAB w edukacyjne materiały cyfrowe, pragniemy zachęcić nauczycieli do systematycznego korzystania z narzędzi multimedialnych i informatycznych.

W związku z powyższym integralną część modułu ŻYCIE W EKOSYSTEMACH stanowi multimedialna baza wiedzy zawierająca materiały cyfrowe dla uczniów i nauczyciela.

  Przykładowe ekrany z programu:

Materiał interaktywny zawierający około 100 ekranów multimedialnych, świetnie nadaje się zarówno do pracy grupowej na tablicach interaktywnych, jak i indywidualnej na tabletach, smartfonach lub komputerach (systemy Windows, Android, iOS).

 

Zawartość modułu ŻYCIE W EKOSYSTEMACH

 
– przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej 1
– scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi 1
– drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie 1
– dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa) 1
– przezroczysty, wytrzymały pojemnik z siatki do przechowywania motyli i innych owadów 1
– siatka do chwytania owadów 1
– zestaw 10 pojemników do obserwacji owadów z lupą 2
– opakowanie nasion ośmiu rodzajów roślin szybkorosnących 200
– zestaw do obserwacji rozwoju podziemnej części rośliny 1
– ziemia doniczkowa (poj. 2 l) 2
– nawóz Osmocote, granulki (poj. 30 ml) 2
– cylinder miarowy (menzurka) z naniesioną skalą (poj. 10 ml) 8
– pipety skalowane (poj. 3 ml) 24
– czerwony barwnik spożywczy w płynie (poj. 30 ml) 1
– knot/sznurek bawełniany (dł. 10 cm) 20
– plastikowe kleszczyki (dł. 12 cm) 8
– drewniane spinacze (klamerki) 18
– przezroczyste kolorowe żetony 500
– siatka / czerpak akwariowy (śr. 7,5 cm) 8
– zestaw kart ze zwierzętami stadnymi 1
– zestaw kart przedstawiających zmienność cech 1
– fotografia nektarnika malachitowego 8
– makaron „kolanka” (waga 0,7 kg) 1
– plastikowy pojemnik (poj. 3,7 l) 8
– pojemniki / kubki plastikowe (poj. 230 ml) 17
– pojemniki / kubki plastikowe (poj. 460 ml) 30
– plastikowy kubek z pokrywką (poj. 30 ml 48
– miarka/kubek (poj. 60 ml) 9
– plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Metoda badawcza” 1
– duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm) 1
 
 

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl