Geografia - Zmieniająca się planeta Ziemia

Dostępność: dostępny na zamówienie
Cena: 4 990,00 zł 4990.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: -
Kod produktu: 030005

Opis

Zestaw pomocy dydaktycznych do realizacji podstawy programowej z geografii, przeznaczony do przeprowadzenia i omówienia działań badawczych i eksperymentów podczas 22 lekcji geografii, przeznaczony do pracy w klasie 30-osobowej, w tzw. grupach badawczych.


Ten moduł to seria doświadczeń, które pokazują uczniom, jak to się stało, że Ziemia, wygląda i ma cechy takie, jakie możemy zaobserwować obecnie. Moduł rozwija wiedzę uczniów na temat gleby i erozji. Uczniowie analizują warstwy ziemi, ruchy płyt tektonicznych i tworzenie się skał.
Pracując z tym modułem, uczniowie dowiadują się dlaczego na Ziemi występują trzęsienia ziemi i erupcje wulkanów. Poznają różne typy skał i wykonują symulację cyklu skalnego. Tworzą model przebiegu erozji i przekonują się, w jaki sposób erozja wpływa na formy ukształtowania terenu. Dowiadują się, co różne typy map mówią nam o formach ukształtowania terenu i położeniu akwenów. Omawiają tworzenie się warstw skalnych i skamieniałości. Opracowują modele, które mają na celu rozwiązanie problemu erozji gleby.

Moduł ZMIENIAJĄCA SIĘ PLANETA ZIEMIA wyposażony jest w wystarczającą ilość potrzebnych dla całej klasy substancji i przyborów pozwalających na wielokrotne wykonywanie bezpiecznych doświadczeń i eksperymentów w zespołach uczniowskich (w klasie do 30 uczniów)

Zawiera także Przewodnik nauczyciela (w wersji drukowanej i cyfrowej) zawierający szczegółowe opisy działań badawczych przeprowadzanych podczas 22 lekcji geografii

Rekomendowany zakup 1 szt. zestawu dla 1-3 równoległych klas w szkole.

 

WYPOSAŻENIE ZESTAWU dostarczane w dwóch wytrzymałych skrzyniach z tworzywa sztucznego (o wymiarach: 50x60x30 cm) stanowią:

1) materiały drukowane:

- materiały drukowane dla 30 uczniów,

- rozbudowany przewodnik metodyczny pt. "Zmieniająca się planeta Ziemia" dla nauczyciela ze scenariuszami lekcji i działań badawczych, zawierający m.in.:

- informacje jak się przygotować do lekcji,
- informacje jak wprowadzić uczniów w zagadnienia,
- opis materiałów potrzebnych do lekcji (zarówno multimedia, jak i podręczniki oraz materiały z zestawu);
- szczegóły dotyczące tego, jak powinien wyglądać przebieg lekcji (wraz z podpowiedziami dodatkowych działań dla uczniów z trudnościami);
- pracę domową dla uczniów.


2) bezterminowa licencja szkolna na dostęp do interaktywnych zasobów edukacyjnych, pozwalających na pracę z wykorzystaniem m.in. monitora/tablicy interaktywnej ,

- rozbudowany przewodnik metodyczny pt. " Zmieniająca się planeta Ziemia " dla nauczyciela ze scenariuszami lekcji i działań badawczych, w wersji cyfrowej,
- książka dla uczniów w wersji cyfrowej zawierająca ćwiczenia interaktywne;
- symulacje, 

- interaktywne testy,

- multimedialne karty pracy i obserwacji

 

3) materiały tradycyjne, m.in.:
- zestaw próbek 15 podstawowych rodzajów skał - 8 szt.;
- zestaw 8 próbek gleb występujących na Ziemii - 1 szt.;
- gips artystyczny, piasek, glina, ciastolina;
- móż z tworzywa sztucznego- 32 szt.;
- mata absorbcyjna - 16 szt.

- podkładki z tektury - 16 szt.
- duży zestaw pojemników z tworzywa sztucznego;
- ścienna plansza dydaktyczna "Metoda badawcza" (70x100 cm)

Wyposażenie zestawu w przyrządy i przybory do doświadczeń oraz wykorzystanie dostępnych w nim zasobów interaktywnych, pozwoli Nauczycielowi zarówno w ramach lekcji przyrody w kl.4 jak i geografii w kl. 5-8 szkoły podstawowej zrealizować w formie eksperymentów uczniowskich zagadnienia nowej podstawy programowej, a w szczególności treści nauczania takie jak:

  • Sposoby poznawania przyrody (pojęcia: eksperymentu, doświadczenia i obserwacji; stosowanie różnych przyrządów; wykorzystanie zmysłów do prowadzenia obserwacji; zasady zachowania bezpieczeństwa)
  • Orientacja w terenie (plan i mapa- odczytywanie informacji na podstawie legendy, wskazywanie miejsc obserwacji; rysowanie planów różnych przedmiotów)
  • Pogoda, składniki pogody, obserwacje pogody (składniki pogody i rodzaje przyrządów do ich pomiaru: temperatura powietrza, zachmurzenie, opady i osady atmosferyczne, ciśnienie atmosferyczne, kierunek wiatru; obserwacje składników pogody – pomiar i analiza ich wyników oraz zależności; opady i osady atmosferyczna- analiza stanów skupienia; zjawiska pogodowe: burza, tęcza, deszcze nawalne, huragan, zawieja śnieżna i ich następstwa)
  • Środowisko przyrodnicze najbliższej okolicy (składniki przyrody ożywionej i nieożywionej; formy ukształtowania powierzchni w najbliższej okolicy; rodzaje skał; elementy pagórka i doliny rzecznej; wody stojące i płynące, naturalne i sztuczne zbiorniki wodne; organizmy samożywne i cudzożywne; organizmy żyjące w wodzie- warunki życia; przystosowanie, odżywianie)
  • Środowisko antropogeniczne i krajobraz najbliższej okolicy szkoły (składniki środowiska antropogenicznego i ich funkcje; zależności między środowiskiem przyrodniczym i antropogenicznym)
  • Lądy i oceany na Ziemi: rozmieszczenie lądów i oceanów, pierwsze wyprawy geograficzne (kontynenty i oceany- ich położenie na globusie i mapie świata względem równika i południka zerowego; wielkie formy ukształtowania powierzchni Ziemi i akweny morskie na trasach pierwszych wypraw geograficznych)
  • Krajobrazy świata (położenie na mapie poznawanych typów krajobrazów; główne cechy krajobrazów świata; zależności między położeniem wybranych krajobrazów na kuli ziemskiej, warunkami klimatycznymi i głównymi cechami krajobrazów; rośliny i zwierzęta typowe dla poznawanych krajobrazów)
  • Geografia Europy (związek między położeniem na granicy płyt litosfery a występowaniem wulkanów i trzęsień ziemi)
  • Środowisko przyrodnicze Polski (główne typy gleb w Polsce; najważniejsze cechy gleby brunatnej, bielicowej, czarnoziemu, mady i rędziny- ich rozmieszczenie na mapie Polski oraz ocena przydatności rolniczej)
  • Własny region (główne cechy środowiska przyrodniczego regionu na podstawie map tematycznych)
  • Wybrane problemy i regiony geograficzne Azji (Azja jako kontynent kontrastów geograficznych; związki między przebiegiem granic płyt litosfery a występowaniem rowów tektonicznych, wulkanów, trzęsień ziemi i tsunami; sposoby zapobiegania tragicznym skutkom trzęsień ziemi i tsunami)
  • Wybrane problemy i regiony geograficzne Ameryki Północnej i Południowej (prawidłowości w ukształtowaniu powierzchni Ameryki Północnej i Południowej na podstawie map tematycznych)
  • Magnetyzm (zasada działania kompasu; pojęcie biegunów magnetycznych Ziemi)

„Planowanie, organizowanie i prowadzenie zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych wynikających ze specyfiki szkoły i zajmowanego stanowiska z wykorzystaniem metod aktywizujących ucznia, w tym narzędzi multimedialnych i informatycznych, dostosowanych do specyfiki prowadzonych zajęć”

(z Rozporządzenia MEN z dnia 29.05.2018 roku w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli)

W nawiązaniu do obowiązującego systemu oceny pracy nauczycieli, wzbogacając zestawy LaboLAB w edukacyjne materiały cyfrowe, pragniemy zachęcić nauczycieli do systematycznego korzystania z narzędzi multimedialnych i informatycznych.

W związku z powyższym integralną część modułu ZMIENIAJACA SIĘ PLANETA ZIEMIA stanowi multimedialna baza wiedzy zawierająca materiały cyfrowe dla uczniów i nauczyciela.

  

Przykładowe ekrany z programu:

 

Materiał interaktywny zawierający około 100 ekranów multimedialnych świetnie nadaje się zarówno do pracy grupowej na tablicach interaktywnych, jak i indywidualnej na tabletach, smartfonach lub komputerach (systemy Windows, Android, iOS).

 

Zawartość modułu ZMIENIAJĄCA SIĘ PLANETA ZIEMIA

 
– przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej 1
– scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi 1
– drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie 1
– dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa) 1
 – zestaw próbek 15 podstawowych rodzajów skał (magmowych, osadowych i metamorficznych), każde pudełko zawiera dodatkowo szkło powiększające 8
– 9 próbek gleb występujących na Ziemi 1
– nietoksyczny, profesjonalny gips przeznaczony do prac artystycznych (waga 1,8 kg) 1
– piasek drobnoziarnisty, biały (waga 1,3 kg) 3
– wiaderko z czerwoną gliną (waga 3,6 kg) 2
– pojemnik z nietoksyczną, zieloną ciastoliną (waga 1,3 kg) 2
– nóż z tworzywa sztucznego 32
– kulki przeźroczyste niebieskie 40
– mała mata absorpcyjna 16
– podkładka tekturowa 16
– wytrzymała, plastikowa łyżka 16
– gumowe korki 8
– samoprzylepna taśma rzepowa (część haczykowa, dł. 20 cm) 2
– samoprzylepna taśma rzepowa (część pętelkowa, dł. 20 cm) 2
– wykałaczki 750
– rolka folii aluminiowej 1
– łyżki 4
– woreczki foliowe „strunowe” (30×38 cm) 10
– miska plastikowa 1
– plastikowe kubki (poj. 260 ml) 8
– plastikowe kubki z małym otworem (poj. 260 ml) 8
– karbowany, plastikowy pojemnik (20x16x7 cm) 8
– pojemnik plastikowy (poj. 5,5 l) 8
– plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Metoda badawcza” 1
– duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm) 2

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl